Wednesday, December 24, 2008

AUG08


Assalamualaikum buat sahabat2 semua.lama rasanya tidak mkenitipkan nukilan di blog ni.rindu untuk berkongsi cerita.kali ni ummu nak bawakan satu cerita time pi kat asean universiti games tu.Alhamdulillah malaysia menagng walaupun pada awaknya kelihatan thailand mendahului kita.


Tapi berkat Allah kurniakan rezeki kepada negara kita.Ummu pergi masa launching dia dengan menaiki bus sebanyak 25 buah seramai 1000 orang aggota.ramai kan???pada awalnya ummu pun terkejut tapi bila sampai sana barulah paham.knp??rupanya smua universiti pun camtu maklumlah kene penuhkan stadium tu.terdetik dalam hati kenapalah bila ada ceramah tak dibuat macam ni.rasa sedih sangat.Cuma perkara yang mengharukan lagi stadium sebesar itu cuma mempunyai surau yang sangat kecil.sayangnya..tapi alhamdulillah masih ada surau juga.


Banyak persembahan malam tu.daripada mahasiswa sampaila ke artis.cukup semua.tengah syok sembang ngn kawan tetibe terdengar suara yang sangat sedap,macam orang nak berzanzi.tengok2 mawi rupanya.alangkah bagus jika dia gunakan kelebihan suara tu untuk mengaji dan azan.takpun gunalah medium nyanyian tu untuk berdakwah bukan bergosip sana sini.islam itu kan indah.


lepastu ada pulak yang menyanyi cam kat opera.panjang nafas tapi kenapalah suh mengaji sekerat ayat pun payah.doakanlah moga dibuka pintu hatinya agar dapat bertaubat.suara wanita tu kan aurat apatah lagi apabila dialunkan sebegitu rupa.sepanjang kat sana,mmg kene bersabar dan barulah kita tahu kenapa negara kita ni sering ditimpa bencana.astaghfirullah3x.


Harapan ummu buat genrasi akan datang..tadbirlah negara kita macam negara islam.di akhirat kelak kita tak ditanya pasal asean universiti ataupun perkara dunia lain. Yang ditanya adalah apakah sumbangan yang pernah kamu lakukan untuk islam?


Seolah mudah dijawab sedangkan kat sana nanti nak sebut nama Allah pun susah padahal didunia kita selalu menyebut-NYA.sama-samalah kita muhasabah diri.Jadi pilihlah pemimpin seperti teladan kita dan sahabat2 dulu.kelak kita akan ditanya kenapa kita memilih orang kafir dan munafiq sebagai pemimpin kita.nauzubillah.

0 Pendapat hati:

Post a Comment

 

Fastabiqul Khairat Template by Ipietoon Cute Blog Design