Sunday, November 15, 2009

Its Holiday TIme!!!

Salam..

Alhamdulillah, akhirnya berakhir satu sem yang amat mencabar keimanan dan kekuatan diri. Dan Alhamdulillah, tepat pukul 3pagi 16/09/11, saya sampai ke rumah yang tercinta. Seeing may parents make me so hepi. Luv them so much.

Abes je exam petang semalam, terus je packing. Ade antara kawan-kawan yang terkejut bila saya cakap nak terus balik malam tu. Tapi, papepun, my ummi da cakap, abes exam, terus balik. Jadi, da abes, terus balikla kan?

Sem ni, for the first time in my life, I heard sumtink they told about me. Tapi tak mustahil sebelum ni pun, dah banyak orang-orang cakap pasal saya. Becoz after al, im not a gud person. Cume saya je yang tak tahu. Tapi, bile dgr sndri pe yang kawan-kawan kite duk cakap, even my gud frenz kat uia tercinte tu, make me feel very sad at first. They do believe bout dat before asking me first. Sahabat-sahabatku, im not the type yang nangis over a simple thing like dat. Lelaki buat saya nangis? Yang takde pape kaitan dengan diri? Very out of my mind. Papepun, saya takkan cakap pasal ni ngan everyone. Juz my advice, bile suke sangat dengar citer-citer atas angin ni, carik kebenaran dulu. Jangan terus percaya macam tu je. Jangan suke sangat backbiting, nati makan diri sendiri gak.

Ok la, arini saya rase sangat hepi. Duk dengan family. Semua my bf pun da nak balik. Rase tenang sikit hati bile kita duk bersama dengan orang-orang yang boleh kite percaya dan orang-orang yang kite tahu dorang percaya kat kite. Betul tak? Papepun, kat mane-mane, sahabat yang baek, insyaALLAH, boleh kite jumpe. Paling penting, kepercayaan. If kepercayaan pun dimusnahkan macam tu je, ape makne nya sahabat? Tepuk dada, tanye iman.

Alhamdulillah, duk kat rumah memang menenangkan fikiran sangat-sangat. Segala masalah rase hilang bile tengok parents. Arini pun sempat kuar dengan ummi. Yang paling penting, makan pun terjamin. Hati pun insyaALLAH, terjamin.

Papepun, kepada semua sahabat-sahabat saya, saya mintak maaf sangat-sangat di atas segala perbuatan atau kata-kata yang menyakitkan hati yang tak pernah disengajakan. Tapi, dek kerana lemahnya iman, diri ini sentiasa tersasar.

Lastly, kepada sahabat-sahabat yang masih berjuang dengan final exam, smoge berjaya saya ucapkn. Do the besz. Smoge kjyaan milik kite smua, insyaALLAH.

Hepi holiday. Nikmati mase bersama famili kte..

Semoga segala yang kite lakukan sentiase di dalam keredhaanNYA, ameen..
Wslm…

0 Pendapat hati:

Post a Comment

 

Fastabiqul Khairat Template by Ipietoon Cute Blog Design