Wednesday, December 23, 2009

Jawapan buat warkah terakhir mu

Assalamualaikum buat sahabat yang alhamdulillah Allah temukan kita dijalan-NYA
syukran yang tidak terhingga atas segala pertolongan selama ini
dari segi zahir dan juga batin.

masih terngiang-ngiang paksaan saya pada sahabat ketika mana sahabat tidak mahu pergi kenduri kahwin sahabat kita..
Masih teringat saat kita menagis dan mengadu bersama
Masih segar saat kita bergaduh pada perkara sekecil zarah..ah seolah kanak-kanak yang baru belajar erti sebuah kehidupan..
masih kuat diingatan kami saat kita selalu berkongsi makanan, kasut , baju , tudung dan sebagainya harap2 suami takla..hihi..

Walaupun ramai yang membantah keputusan sahabat, ketahuilah saya akan menyokong anda. teringin saya menjadi sahabat seperti Abu Bakar as-siddiq yang sentiasa berada di samping Rasulullah walaupun disaat insan lain disekelilingnya mencerca keputusan Baginda.

Ingin saya menjadi tangan mu yang akan sentiasa mengelap airmata mu di saat kamu kesedihan..
tetapi saya tidak tahu adakah saya mampu melakukannya lagi..
pemergian sahabat kita ke kuantan dahulu pun telah saya restui..
jadi pemergian sahabat pun turut saya restui..

sebagai Teman yang tidak tinggi jasa pada sahabat..setulus kemaafan dipohon dari saya..
Jarak jauh bukan bermakna tidak berhubung
Jarak jauh bukan penghalang untuk berkasih sayang
Jarak jauh bukan penyebab terputus nya sebuah ukhwah

Andai Maut yang memisahkan ketahuilah sahabatku..
Ingin ku sematkan namamu dalam setiap doa yang ku pohon

Melangkahlah sahabatku..andai itu yang terbaik buat ibu,ayah dan dirimu..
Anak yang solehah itu , ana yang sanggup berkorban untuk kedua ibubapa nya
Ah...alangkah indah jika saya juga dapat berbuat begitu..

Semoga perjalanan dan perjuangan sahabat sentiasa diredhoi..dan belajarlah jangan berhenti..orang yang memimpin tidak harus  memimpin tanpa belajar tetapi harus belajar untuk menjadi seorang pemimpin.
Belajar bukan hanya di universiti..walaupun sahabat berada di ceruk gua juga ..sahabat harus belajar..
Belajar bukan saja dari manusia yang bijak pandai.
tetapi belajarlah dari semua hidupan di BUMI ALLAH ini..

Salam sayang buat sahabat ku..NURUL ZULAIKHA ROSLI

0 Pendapat hati:

Post a Comment

 

Fastabiqul Khairat Template by Ipietoon Cute Blog Design