Saturday, October 23, 2010

Segitiga Bermuda

Saya rasa tajuk entri yang sangat berat bakal dituliskan ni. Dah 2 hari 2 malam saya berfikir nak tulis @ tidak pengetahuan saya yang cuma sedikit ni. Kali ni saya tulus sikit dulu.TRIANGLE..segitiga bermuda.pernah anda dengar nama tu? atau anda cuma hidup dengan dunia anda sahaja? yelah..dunia hiburan, dunia facebook dan juga dunia belajar dekat universiti.



Saya pun tak tahu apa nak jadi dengan saya.Sebelum saya nak minta maaf khusus buat sahabat saya bernama F_ _ _ _ _ sebab tak share masalah. Sebenarnya bukan sebab saya tak nak share..tapi saya perlukan masa.Maaf sangat2x.
Balik kepada entri yang asal..TRIANGLE..kawasan yang membawa misteri kepada dunia seantero.Misteri benarkah segitiga bermuda ni ataupun cuma dimisterikan.Nak tahu..anda kena bersabarlah membaca dan menunggu saya update blog ini dengan post tajuk ni.

Sebenarnya jujur saya katakan kepala saya sangat berat saat ini memikul maklumat yang sangat banyak.Kalau computer @ laptop dah terbakar rasanya.Sebenarnya segitiga bermuda ni dicipta menjadi misteri. Sangat saya tak sangka saya akan buat lab yang aplikasi sama dengan apa yang saintis gunakan untuk memisterikan segitiga bermuda.

Kalau anda kaji balik sejarah.saya ulang balik kat sini KAJI BALIK SEJARAH.ingat jangan sejarah islam je yang kamu kaji.Kalau kamu nak tumpaskan musuh..kamu kena kenal diri musuh tu lebih dari dia kenal diri dia sendiri.MAgnet.penah dengar perkataan tu.Yes..magnet.Aplikasi magnet dan juga pemutar.itulah antara bahan yang digunakan untuk menukar sistem alam di segitiga bermuda tu menjadi misteri. Jika kita baca balik sejarah bagaimana kapal2 muatan besar ranap dan tenggelam di telan oleh TRIANGLE ni..jawapan dia senang..sistem magnet, putaran dan pemanasan air.

Mereka yang terlibat dengan pengalaman di Bermuda ni selalu akan menghantar isyarat radio sebelum kapal mereka ditelan.Isyarat mereka.Compas tak dapat berfungsi.Ia tidak dapat menunjukkan daratan dan arah.Kompas seolah pening menentukan arah. Sekarang anda selaku pelajar dan pembaca , saya nak tanya apa yang boleh menyebabkan kompas tak dapat berfungsi???Benda apa yang dilawan oleh kompas tu??Saya tinggalkan ini untuk anda jawab sendiri.

Saya rasa cukup kali ini untuk part 1.Saya tak tahu bila lagi saya ada masa untuk menyambung lagi.Apapun dikesempatan ni saya nak ucapkan Selamat menjawab exam buat sesiapa yang nak exam.

wallahu'alam.

0 Pendapat hati:

Post a Comment

 

Fastabiqul Khairat Template by Ipietoon Cute Blog Design